MyGov Portal
SearchFunction
Privacy Policy
feedbackform
PDPA
Broadcast
Pengenalan Kami
Berita
Soalan Lazim
Pekeliling
Hubungi Kami
Multilang
Sitemap
W3C Disability Accessibility
Number of Online Services
Freedom of Information
Online E-Participation
image
Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T

Maklum Balas : Pengurusan Klinik Kesihatan Yang Sangat Teruk

 

Perkara

:

MAKLUM BALAS

Tajuk

:

PENGURUSAN KLINIK KESIHATAN YANG SANGAT TERUK

Akhbar

:

UTUSAN MALAYSIA

Tarikh Siaran

:

18 MEI 2012

Kategori

:

ADUAN SMS

Dikeluarkan Oleh

:

Dr Hayati Mohd Radzi
Pakar Perubatan Kesihatan Awam (Kesihatan Awam)
Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Kesihatan Awam)
Jabatan Kesihatan Negeri Kedah

 

 

 

Tuan,

Merujuk kepada aduan awam melalui SMS ke Utusan Malaysia bertarikh 18 Mei 2012 (Jumaat) RAZA mengenai pengurusan Klinik Kesihatan yang sangat teruk hingga pesakit terpaksa menunggu selama 3 jam untuk mendapatkan rawatan serta kakitangan di kaunter pendaftaran yang tidak mesra pelanggan.

Pihak Jabatan Kesihatan Negeri telah membuat siasatan dan mendapati aduan tersebut berasas namun, kejadian seumpama itu hanya berlaku pada ketika itu saja, hari-hari yang lain didapati tiada insiden seumpama, di mana operasi klinik berjalan lancar. Ini adalah kerana kesilapan di pihak penjawat awam yang kurang peka dengan pelanggan yang masih belum mendapat rawatan daripada pegawai Perubatan. Pihak kami telah membuat teguran, amaran keras dan pemantauan oleh penyelia di klinik kesihatan secara berkala. Bagi Penjawat Awam di kaunter pendaftaran, beliau adalah staf baru dan masih dalam latihan dan pemantauan pihak atasan.

Pihak Jabatan Kesihatan Negeri dan Pejabat Kesihatan Daerah sentiasa mengalu-alukan sebarang cadangan demi kepentingan perkhidmatan.

Sekian dimaklumkan.


  •