Perkara : MAKLUM BALAS
Tajuk : MASA MENUNGGU YANG LAMA
Akhbar : SINAR HARIAN
Tarikh Siaran : 22 MEI 2012
Kategori : ADUAN SMS
Dikeluarkan Oleh : DR. MAZWIN BINTI MAHMOOD (MMC NO: 36545)
KETUA PENOLONG PENGARAH
(KESIHATAN AWAM)
JABATAN KESIHATAN NEGERI KEDAH
Tuan,
Merujuk kepada aduan awam melalui SMS oleh Warga Prihatin, Kedah yang disiarkan dalam akhbar tuan bertarikh 22 Mei 2012 yang lalu, Pihak Jabatan Kesihatan melalui Pejabat Kesihatan Daerah Kuala Muda telah membuat siasatan dan mendapati aduan tersebut adalah berasas. Walau bagaimanapun, pihak kami mendapati masa menunggu yang lama juga disumbangkan oleh pelanggan yang datang tidak mengikut tarikh temujanji yang diberikan iaitu sebanyak 33% menyebabkan kelewatan dalam mengendalikan pelanggan-pelanggan yang lain. Pihak Klinik perlu menerima pelanggan -pelanggan tersebut seperti mana pelanggan yang datang pada tarikh yang diberikan. Pihak kami amatlah berharap agar pelanggan juga membantu untuk datang mengikut tarikh-tarikh yang diberikan agar perkara begini dapat dielakkan dan masa menunggu bagi pelanggan yang lain dapat dipendekkan. Pihak Jabatan ini memohon maaf diatas kesulitan yang timbul bagi pihak pelanggan dan akan sentiasa memperbaiki kelemahan-kelemahan yang diadukan.
Sekian, terima kasih.