Page 272 - LAPORAN TAHUNAN KKM 2019
P. 272

Sasaran  Pencapaian
                KPI Domain                Indikator Dipantau
                                                                        (Peratus)   (Peratus)
                                 Peratus ikon gigi (iGG) menjalankan
                                 aktiviti sekurang-kurangnya 1 kali       ≥61.0        37.8
                                 sebulan
              Keberkesanan
              dan Kecekapan      Peratus peruntukan Latihan Dalam
              Penyampaian        Perkhidmatan (LDP) dalam Negara
              Perkhidmatan       yang dianjurkan oleh Program              100          100
                                 Kesihatan Pergigian disempurnakan
                                 dalam minggu pertama bulan
                                 Disember tahun semasa

                                 Peratus klinik pergigian dengan          ≥85.0        79.6
              Kualiti            persijilan MS ISO
              Perkhidmatan       Peratus fasiliti pergigian KKM
              Pergigian dan      mencapai sekurang-kurangnya 80
              Persijilan MS ISO   peratus keakuran semasa Audit           ≥95.0        98.1
                                 Kesihatan dan Keselamatan

              Pemantauan         Peratus pemeriksaan pemantauan
              Klinik Pergigian   dijalankan ke atas klinik pergigian       100         95.2
              Swasta             swasta yang dikenal pasti

              Indeks Piagam      Peratus pesakit luar mendapat
              Pelanggan          rawatan dalam tempoh 60 minit            ≥86.0        91.7

              Indeks Kepuasan    Peratus pelanggan berpuas hati
              Pelanggan          dengan perkhidmatan / rawatan            ≥95.0        96.8
                                 pergigian
                                 Replikasi Budaya Inovasi – semua
                                 klinik pergigian mereplikasi /
              Indeks Budaya      mengamalkan inovasi (inovasi
              Inovasi            merujuk kepada replikasi inovasi         ≥80.0        94.0
                                 dan inovasi yang dibangunkan dalam
                                 tempoh dua (2) tahun).
                                 Pencapaian tindakan yang diambil ke
              Indeks Aduan                                                ≥85.0        97.2
                                 atas aduan
            Sumber: Program Kesihatan Pergigian, KKM












        LAPORAN TAHUNAN
    262  KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA 2019
   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277